ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΣΝΑΚ

ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΣΝΑΚ

ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΣΝΑΚ

Είσαι γονιός, και αγχώνεσαι για την διατροφή του παιδιού σου; Τι σνακ να δώσω στο παιδί μου στο σχολείο , ή στην παραλία (όταν έχει υπερβολική ζέστη)  ή τι να φτιάξω σε ένα παιδικό πάρτι και να είναι εύγευστο και ενδιαφέρον για όλα τα παιδιά ; Πάρε κάποιες ιδέες απο τις παρακάτω:
Πολύ βασικό είναι το παιδί να εμπλακεί στην διατροφή του, να παίξει με την τροφή πριν την καταναλώσει, να σας βοηθήσει να την πλάσετε ή να την κόψετε για να έχει αποτελέσματα μετά η δοκιμή.

  • Δοκίμασε ταχίνι με κακάο αντί για μερέντα. Άλειψε μια φέτα με ταχίνι με κακάο και στόλισετην με ροδέλες απο μπανάνα, και το παιδί σου σίγουρα θα ξετρελαθεί
  • Τορτίγια με τυράκι, γαλοπούλα και κομμένα λαχανικά(εποχής), μπορείς να προσθέσεις και γιαούρτι ή μουσταρδα , και για πιο ενισχυμένη μορφή της τορτίγιας μπορείς να προσθέσεις και κοτόπουλο
  • Παγωτό από φρούτα. Λιώσε σοκολάτα σε μια κατσαρόλα και κόψε τα φρούτα τις αρεσκείας σου ,βάλτα σε ξυλάκι και βούτηξε τα στη σοκολάτα,άστα να κρυώσουν και τοποθέτησέτα στην κατάψυξη. Και έτοιμο το παγωτό
  • Σορμπέ παγωτό με φρούτα, πολτοποιείς το φρούτο και προσθέτεις ξηρούς καρπούς που έχουν καλά λιπαρά και κομματάκια (σταγόνες) σοκολάτας . Το βάζεις κατάψυξη και έτοιμο.
  • Σουβλάκια φρούτου, βάζεις σε ένα ξυλάκι μπανάνα, φράουλα (εναλλάξ) ή οποιο φρούτο θέλεις (αρκεί να είναι εποχής) και τρίβεις απο πάνω τους ξηρούς καρπούς(Αν δεν υπάρχει αλλεργία και ανάλογα την ηλικία)  και λίγο μέλι
  • Τσιζ κέικ με γιαούρτι , βάλε σε ένα ποτηράκι στην βάση του τριμμένο μπισκότο - ξηρούς καρπούς και έπειτα γιαουρτι. Τελος προσθέτεις μαρμελάδα ή μελι και λίγο απο το αρχικό μίγμα(μπισκότο –ξηρούς καρπούς-με το μέλι ταιριάζουν πολύ φιστίκια Αιγίνης ανάλατα)
  • Smoothie με φρούτα επιλογής κακάο και βρώμη , πλούσιο σε βιταμίνες
  • Ρολάκια φρούτου, βράζεις το φρουτο(πχ μήλο) πολτοποιείς με μέλι –κανέλλα και το αφήνεις λιγο να κρυώσει , έπειτα σε μια λαδόκολλα βάζεις στρώνεις το μίγμα και το ψήνεις στο φούρνο αφου το έχεις κάνει ρολό
  • Σουβλάκι λαχανικών με τυράκι , ανάμεικτα λαχανικά (ντοματίνια-αγγουράκι) και κομματάκια τυριού
  • Κέικ , μπάρες ή μπισκότα με λιγότερη ζάχαρη, μειώνοντας το αλεύρι (λευκό), βάζοντας καλά λιπαρά όπως ταχίνι , ξηρούς καρπούς. Και αντί για ζάχαρη μέλι
  • Κριτσίνια με καρότο και τυρί (σπιτικά)
  • Σπιτική πίτσα με τυρί και λαχανικά
  • Κατσικίσιο γάλα(κατα προτίμηση) με τοστάκι ολικής (είτε με μέλι /μαρμελάδα/ταχίνι είτε αλμυρό με τυρι-γαλοπουλα)
  • Ψωμάκι αλειμμένο με γιαούρτι μέλι και ροδέλες φράουλας, τριμμένους ξηρούς καρπούς
  • Club sandwich με ψωμάκι –τυρι-γαλοπούλα και πατάτες σε λαδόκολλα σαν τηγανητές
  • Μπιφτέκια με λαχανικά ή όσπρια για να αρχίσει το παιδί σου να δοκιμάζει , βαλτο μέσα σε burger με ντομάτα και γιαούρτι
  • Μπανανοτηγανίτες (μπανάνα, βρώμη, αυγό και λάδι)
  • Κουλούρι θεσσαλονίκης με κάποιο τυρί κρέμα και λαχανικά
  • Φρουτοσαλάτα
  • Ομελέτα συνοδεία με φρέσκο χυμό
  • Μακαρονοσαλάτα με πένες και κοτόπουλο(δροσιστικό και απολαυστικό για μικρούς και μεγάλους)

Έρευνες έδειξαν ότι τα παιδιά που κάνουν μικρά και συχνά σνάκ έχουν μικρότερες πιθανότητες για παχυσαρκία , και άρα να γίνουν παχύσαρκοι ενήλικες. Προσοχή όμως στο τι σνακ θα επιλέξετε γιατί θέλουμε να είναι μειωμένο σε αλάτι και ζάχαρη(τυποποιημένα) , και προσθέτουμε τροφες πλούσιες σε βιταμίνες του συμπλεγματος Β, C και λιποδιαλυτές βιταμίνες (ADEK) . Το πάν είναι να είμαστε δημιουργικοί , να προσφέρουμε επιλογές, να έρχεται συχνά σε επαφή το παιδί με το τρόφιμο πχ φρούτα ή λαχανικά σε εμφανή μέρη, μαγειρέψτε μαζί. Επίσης να επιμένετε στο να φάει κάτι χωρίς αυτό να σημαίνει με το ζόρι. Θα πρέπει να υπάρχει στο πιάτο του παιδιού ακόμα και αν το απορρίψει, μεχρι να το δεχτεί.Επίσης πολυ σημαντικό ρόλο παίζουν τα σκεύη που θα χρησιμοποιήσεις για να είναι ενδιαφέρον στο ματι πχ ένα πιάτο με χωρίσματα που θα βοηθήσει να καταλάβει το παιδί , πως πρέπει να γεμίζει το πιάτο του. (τα πιο χαριτωμένα πιάτα με χωρίσματα μπορείς να τα βρεις εδώ i-baby.gr ).  Μια ακόμα ιδέα είναι ότι μπορείτε να φυτέψετε μαζί κάποιους σπόρους και να περιμένετε να μεγαλώσουν , έτσι να θέλει να δοκιμάσει επειδή το έχει φτιάξει το ίδιο . Ιδέες για σνακ υπάρχουν πολλές, βάλε την φαντασία σου και όλα θα πάνε καλά.  Δώσε το χρόνο που αρμόζει στο παιδί σου!!! 

Κeep calm and look after your kids

ΠΑΣΙΑΚΟΥ ΝΕΦΕΛΗ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ  MSc

  1 χρόνο πριν
0 Σχόλιο/α
Σχολιάστε
Όνομα Χρήστη
Σχόλιο*
Διεύθυνση E-Mail (μη κοινοποιήσιμο):
Captcha