Η ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΖΑΧΑΡΗΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΝΟΣ ΠΑΧΥΣΑΡΚΟΥ ΕΝΗΛΙΚΑ

Η ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΖΑΧΑΡΗΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΝΟΣ ΠΑΧΥΣΑΡΚΟΥ ΕΝΗΛΙΚΑ

Η ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΖΑΧΑΡΗΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΝΟΣ ΠΑΧΥΣΑΡΚΟΥ ΕΝΗΛΙΚΑ

α τελευταία χρόνια η Ελλάδα βρίσκεται στις κορυφές του πίνακα για παιδική παχυσαρκία. Εδώ και  3 χρόνια έχουμε πάει στην Τρίτη θέση (ενώ κατείχαμε την πρώτη). Σίγουρα αυτό θα λέγαμε δεν είναι μια καλή πρωτιά. Οι περισσότεροι γονείς αγνοούνε ή δεν καταλαβαίνουν  το βάρος του παιδιού (συνήθως σε εικόνες που δείχνουν τα διάφορα σωματότυπα , οι γονείς κατατάσσουν τα παιδιά τους σε πολύ μικρότερη κλίμακα).
Όπως φαίνεται από την παρακάτω εικόνα εάν μειώσουμε την ζάχαρη , υπάρχουν πολλές πιθανότητες μείωσης βάρους, λίπους, χοληστερόλης και καλύτερα επίπεδα ινσουλίνης. Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων ζάχαρης οδηγεί σε παχυσαρκία. Αν και τα παιδιά κάτω από την ηλικία των 5 χρονών δεν θεωρείται νοσογόνος η παχυσαρκία. Γιαυτό καλό είναι να φροντίσουμε την διατροφή τους , όσο γίνεται με πιο υγιεινές επιλογές, γιατί το αποτέλεσμα (σε αντίθετη περίπτωση) θα είναι να αυξηθεί το βάρος , και να έχουν πολύ μεγάλες πιθανότητες να γίνουν παχύσαρκοι ενήλικες. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τις εγκυμονούσες μιας και θα πρέπει να αρχίσουν να προετοιμάζονται πριν φέρουν ένα παιδί στο κόσμο, αφού το βάρος του μωρού (της γέννας) και ο θηλασμός , παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο για την μετέπειτα πορεία του βάρους του μωρού.  




Παρακάτω θα δούμε μερικές επιπτώσεις που έχει η ζάχαρη στην υγεία μας:



Τα παιδιά 3-4 χρονών παρουσιάζουν μεγάλη φθορά στα δόντια τους από την υπερβολική ζάχαρη. Αλλάζει την ισορροπία του εντέρου και της χλωρίδας μας, μειώνει την πέψη των καλών θρεπτικών συστατικών. Όπως επίσης και μειώνει την άμυνα του οργανισμού. Η ζάχαρη κατά καιρούς έχει ενοχοποιηθεί ότι τρέφει τα καρκινικά κύτταρα, κάτι το οποίο οδηγεί σε διάφορους τύπους καρκίνου. Επίσης αυξάνει απότομα τα επίπεδα της γλυκόζης και  πέφτουν άμεσα και έτσι προκαλεί μελαγχολία. Ακόμα προκαλεί πολλές φλεγμονές και σακχαρώδη διαβήτη. Σίγουρα σαν παιδί χρειάζεται την ζάχαρη , αλλά καλό είναι να μην ξεπερνάμε τα επιτρεπτά όρια.  Καλό είναι τα παιδία να καταναλώνουν ζάχαρη κυρίως σε γλυκά που φτιάχνεται σπίτι , με συγκεκριμένη ποσότητα ζάχαρης ,και φρέσκων υλικών. Προσπαθήστε να αποφύγετε τα συσκευασμένα προϊόντα του εμπορίου ή ελέγχετε τις διατροφικές ετικέτες. Στην σύσταση αναγράφονται οι υδατάνθρακες και ακριβώς από κάτω , τα σάκχαρα (εκ των οποίων σάκχαρα). Το ίδιο καλό είναι να γίνεται και στα λιπαρά (κορεσμένα). Τέλος προσπάθησε να εξηγήσεις την σημασία της ζάχαρης στο παιδί σου , και να μην χρησιμοποιείς τα γλυκά σαν επιβράβευση για να φάει το φαγητό του ούτε επειδή δεν έφαγε ας φάει την αγαπημένη του λιχουδιά . Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να έχεις ένα πιατάκι μικρό (μπορείς να βρεις εδώ Μπωλ-πιατάκι) για τα γλυκά (και κυρίως σπιτικά)  που θα μπορείς να παρατηρείς την ποσότητα πρόσληψης, όπως επίσης φτιάχνοντας τα γλυκά με το παιδί σου μπορείς να τον βάλεις να κόψει ή αλείψει κάτι με μαχαιράκια (πλαστικά).

ΠΑΣΙΑΚΟΥ ΝΕΦΕΛΗ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ  MSc   1 χρόνο πριν

0 Σχόλιο/α
Σχολιάστε
Όνομα Χρήστη
Σχόλιο*
Διεύθυνση E-Mail (μη κοινοποιήσιμο):
Captcha